طرح جابر کامل وجامع چکه کردن شیر و هدر رفتن آب

دسته بندي : طرح و پژوهش » طرح های جابر
طرح جابر کامل وجامع چکه کردن شیر و هدر رفتن آب

دارای تمام تصاویر وپوستر ها وهمچنین دفتر کارنما

صرفه جویی در مصرف آب نه تنها به نفع محیط زیست و زندگی آیندگان است بلکه از نظر صرفه جویی در هزینه ها نیز حائز اهمیت است. با در نظرگرفتن این موضوع که تنها یک درصد از کل آب های کره ی زمین قابل استفاده توسط بشر است، باید خود را در برابر مصرف این مایع زندگی بخش مسئول بدانیم. همان طور که قبلا در سری مطالب «۱۰ روش صرفه جویی در مصرف آب؛ مایه حیات» به این موضوع پرداختیم، چیدانه امروز سوم فروردین به بهانه ی روز جهانی آب تصمیم گرفته بار دیگر به این موضوع حیاتی و ارزشمند بپردازد.

مهمترین منبع تامین آب باران است که هم در امور نظافت و شخصی و هم درصنایع بسیار حائز اهمیت است. مصرف آب فقط به امور شخصی و مصارف خانگی محدود نمی شودبلکه در صنایع برای خنک نگه داشتن دستگاه ها و موتورها به آب نیاز داریم.
همانطور که می دانیم دمای کره زمین رو به افزایش است. این مسئله توازن میان آب مصرفی و آب مورد نیاز را برهم می زند. بدین ترتیب آب مصرفی بیشتر از ذخایر آبی موجود می شود. این عدم توازن علاوه بر صنایع کشاورزی را هم تحت الشعاع قرار می دهد و انسان را از نعمت داشتن آب تسویه شده و تغذیه مناسب محروم می سازد.
اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که کمبود آب ندارد خوش شانس هستید. تقریبا بیش از یک میلیارد انسان در 45 کشور با کمبود شدید آب مواجه هستند.پیش بینی می شود که ظرف پنج سال آینده حداقل 36 ایالت در امریکا به دلیل مسائل مربوط به دما و رشد جمعیت و مشکل مواد زائد با کمبود آب روبرو شوند.
دکتر پرویز کردوانی متخصص مسائل آب که از چند دهه پیش استاد دانشگاه و از چهره های ماندگار علمی کشور می گوید:
یکی از تحفه هایی که به خیال عوام از نشانه های تمدن و فرهنگ به شمار میرود ، مصرف کردن است تا آنجا که مردم ما خانواده های پر مصرف و پرخرج را خانواده هایی با سطح بالا میدانند . بنابراین کسی که بداند تنها ماده ای که نمی توان از خارج وارد کرد ( آب) است میداند که باید آنرا درست مصرف کند .
. ایران همیشه با مسئله کمبود آب مواجه بوده ، هست و خواهد بود ما باید خومان را آماده کنیم که با شرایط سخت تر از اینهم مدارا کنیم میزان بارندگی منطقه ما یک سوم میزان بارندگی دنیاست و کشاورزی مهمترین فعالیت ما بشمار میرود به همین دلیل به آب بیشتری نیاز داریم چرا که 90% آب کشور صرف کشاورزی میشود .
دسته بندی: طرح و پژوهش » طرح های جابر

تعداد مشاهده: 5233 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Docx

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:13,032 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: