مبانی نظری و پیشینه پژوهش ایماگوتراپی و رضایت زناشویی

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ایماگوتراپی و رضایت زناشویی
در 43 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:


2-1. ایماگو
2-2. ایماگوتراپی و رابطه مشترک
2-3. رضایت زناشویی
2-4. عوامل مؤثر بر رضایت زناشویی
2-5. بررسی رضایت زناشویی
2-6. ایفای نقش در زندگی زناشویی
2-7. فرزندان
2-8. حمایت خانوادگی و اجتماعی
2-9. عوامل فرهنگی
2-10. رویدادهای زندگی
2-11. نظریه گارسیا و رضایتمندی زناشویی
2-12. تعارض در رضایت زناشویی
2-13. دیدگاه¬های تعارض
2-14. ایجاد تعارض در زندگی زناشویی
2-15. زمینه¬های تعارضات زناشویی
2-16. ارتباطات زناشویی
2-17. رضايت زناشويي و مهارت‌هاي ارتباطي
2-18. مهارتهای ارتباطی بر افزایش سازگاری زناشویی
2-19. ساختار و راهبردها
2-20. حل مشکل خانوادگی و سازگاری زناشویی
2-21. بررسی روش¬های حل مشکل در زندگی
2-22. بازده روابط جنسی در رضایت زناشویی
2-23. نظریات متفاوت در زمینه روابط جنسی
2-24. رابطه رضایت¬مندي جنسی زنان و تعارضات میان همسران
2-25. نقش¬های مشترک زن و مرد در خانواده
2-26. اهمیت و ارزش نقش خانه
2-27. نظریه¬های نقش¬های خانوادگی زن و مرد
1. نظریه شلسکی :
2. نظریه پارسونر :
3. تحقیق الیزابت بات:
2-28. رابطه زن و مرد با يكديگر
1. احترام متقابل:
2. درك متقابل يكديگر:
3. رعايت احكام و ارزش¬هاي الهي در زندگي:
4. برخورد منطقي:
5. چشم پوشي از خطاها:
2-29. تحقیقات انجام شده
2-29-1. تحقیقات داخلی
2-29-2. تحقیقات خارجی
منابع و مأخذ
منابع لاتین




2-1. ایماگو
ایماگو یک واژه‏ی لاتین است که به معنی تصویر ذهنی است. لاکوت و هندریکس (1998) بیان داشتند که ایماگو یک مدل ارتباطی از زوج درمانی است که مداخلات رفتاری، عاطفی و شناختی را جهت تسهیل درک و تغییر درونی دو نفر (زوجین) به کار می¬گیرد. هدف تصویرسازی ارتباطی احیای تماس معنوی و عاطفی میان زوجین و همچنین افراد، جهت ایجاد یک هدف تازه برای ازدواجشان است. هدف ایجاد محیطی شفابخش یا فضای خوشایندی است که هر همسری بتواند به ارضای نیازها (نیازهای برآورده نشده) و احساسات مربوط به نادیده انگاری و بی¬ارزشی طرف مقابلش بپردازد. رویکرد ایماگوتراپی هندریکس یک درمان کوتاه مدت است که بینش و مهارت هاي عملی را ترکیب میکند. پیش زمینه این دیدگاه نظریه بین فردي، فلسفه من- تو و نظریه یادگیري اجتماعی می باشد. این دیدگاه بر تاثیر تعامل اشخاص روي یکدیگر تاکید می¬کند پارادایم فردي و سیستمی را زیر سوال برده و بر پااردایم رابطه تاکید می کند. این رویکرد اداره درمان را به زوجین محول می کند، و از قدرت رابطه به عنوان منبع التیام استفاده می کند. در این دیدگاه هدف مشکلات زناشویی تلاش براي حفط تماس است و هدف درمان را فرایند تسهیل و حفظ دوباره تماس سالم با یکدیگر و همدلی بیشتر براي درك یکدیگر از طریق مکالمه و گفتگوي آگاهانه و ایجاد یک محیط امن براي ارضا نیازها و التیام زخم هاي کودکی است. این دیدگاه معتقد است که مراحل رشد دوران کودکی بخصوص روابط اولیه فرد با والدین بر روابط زناشویی تاثیر دارد. انتخاب همسر و روابط زناشویی تنها یک فرایند آگاهانه نیست، بلکه بخش مهمی از آن ناخودآگاه بوده و نتیجه نیاز به تکیمل مراحل ناتمام دوران کودکی و التیام زخم هاي عاطفی است. در این روش همسران می توانند با درك فرایندهاي ناخودآگاه در خود و همسرشان مهارت¬هایی را براي التیام زخم هاي کودکی و ادجاد رفتارهاي سالم یاد بگیرند. همسران با تیدیل ازدواج و رابطه ناخودآگاه به ازدواج آگاهانه میتوانند عشق و صمیمیت مورد نیاز خود را به دست آورند.در این رویکرد باور بر این است که در زوج درمانی باید بر این واقعیت تاکید کرد که گذشته در زمان حال فعال است و حضور دارد. براي مثال تجربیات اولیه دوران کودکی می تواند بر فرد و خانواده در زمان حال تاثیر داشته باشد. تجربیات نخستین ناشی از پیوند و ارتباط عاطفی بخصوص مهم هستند. خاطره هاي این دوران و الگوهاي اولیه تعامل از نو برقرار می شوند و سپس تاثیر خود را بر سطوح فعلی عملکرد به طریقه هاي گوناگون ادامه می دهند. ایماگوتراپی برنامه آموزش و درمان را براي کمک به زوجین در جهت اصلاح روابطشان ترکیب می¬کند (لوکیت و هانا، 1996).

2-2. ایماگوتراپی و رابطه مشترک
ایماتوگراپی فقط یک مجموعه تکنیک نیست، بلکه نظام اعتقادی درباره رابطه مشترک متعهدانه است. گفتگوی سه بخشی زوجین، اصلی¬ترین و تنهاترین مداخله¬ای است که به وسیله درمانگر از طریق فرایند روانی آموزشی و برنامه¬های درمانی، می¬تواند تسهیل کننده باشد.
اولین گام، منعکس¬سازی است، گوش دادن فعالی که در آن از طریق فرایند انعکاسی هد دو همسر مطمئن می¬شوند که محتوای گفتگوی طرف مقابل را دقیق شنیده است؛
گام دوم، اعتباربخشی که بین دو شکاف پل ایجاد می¬کند که براسا کار بابر (1985) و مطالعات او در مورد غیرممکن بودن ادراک محض، پایه¬ریزی شده است (ادراکات وابسه به تعبیر و تفسیر دنیای درون روانی فرد هستند)، بابر اعتباربخشی را به عنوان شیوه¬ای که در آن ضرورتی جهت تأئید دیگری نیست، اما به واقعیت «قابل درک بودن » معروف است، تدوین کرده که وابسته به چهارچوب و بافت درون فرد است. اضافه شدن بخش¬های عاطفی و همدلی در این فرآیند براساس کارهای راجرز ، کوهات و هافمن است. ایماگوتراپی بین دو سطح همدلی تمایز قائل شده است، همدلی شناختی و همدلی پیش¬بین.
در گام سوم، به زوجین کمک می¬شود که گفتگوی زوجین براساس سطح هنری است که دلگیر کننده است و براساس سه گام قبلی ترکیب شده و یک جریان تازه¬ای که تعاملات در آن همزیستانه نیست، بوجود می¬آید، گفتگوی زوجین ساختار اساسی برای مداخله در ایماگوتراپی است (برگر و هانا ، 1999).
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 5589 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 43

حجم فایل:75 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: